I reklameverdenen genbruges gamle klicheer ofte, måske fordi man ikke kan finde på nyt eller fordi alle reklamefolk har taget den samme uddannelse og været på de samme kurser og til de samme foredrag og går med de samme designerbriller og klapper hinanden på skuldrene.

Jeg er ved at være træt af, at se og høre genbrugte slogans for velkendte varer der skifter emballage. “Ny indpakning, samme indhold” eller “Nyt design, samme gode indhold”.

Ja tak, vi kan godt se at det er en ny indpakning, der står på hylden i supermarkedet, men jeg forventer da ikke at indholdet også er ændret totalt. Det burde være nok at reklamere med at indpakningen ændres, for hvis man laver så meget om på sin emballage, at forbrugeren kommer i tvivl om det er den samme vare indeni, må der være noget galt.

Og skulle det endeligt ske, at et produkt blev totalt ændret kunne sloganet jo så lyde: “Ny knaldlækker indpakning og noget helt andet indhold!”. Men så er det vel i princippet et helt nyt produkt, som slet ikke skal relanceres, men reklameres for som en ny vare.

Kom nu ind i kampen kære reklamefolk og spar os for alt den overflødige information i reklamerne. I må da kunne finde på noget nyt. Vend designerbrillerne, stik piben ind, hiv en lille pige i fletningerne og stik hinanden en cowboylussing!